top of page

Star Wars VII - spoiler free osvrt

Sinoć u 23:59 h u hrvatskim kinima pretpremijerno je prikazana VII epizoda planetarno poznate sage. U jednoj od prepunih kino dvorana, među brojnim fanovima bili smo i mi i kratko ćemo se osvrnuti na film. Dobro ćemo paziti da ne otkrivano detalje svima vama koji još čekate da pogledate film.

Kad je krenula dobro poznata uvodna špica uz dobro poznatu glazbu odmah smo otputovali natrag u naša djetinjstva i najiskreniji osmjesi su razvukli našim licima. Naše oduševljenje je bilo na visokoj razini, osobito jer smo znali da ćemo imati priliku vidjeti najveće junake ove sage, legendarnu Carrie Fisher uz Harrison Forda i Marka Hamilla, te ništa manje drage Anthony Danielsa, Petera Mayhewa i Kenny Bakera. Film nam otkriva gdje su i što rade naši junaci 30 godina nakon epizode VI, te nas upoznaje sa novim likovima.

Kultne junake i priče nije lako vratiti u život jer je jako težak posao ispuniti očekivanja starih obožavatelja ukoliko želimo privući i novu publiku. Stari obožavatelji poznaju priču i likove "u dušu", znaju što se može a što se ne smije raditi, te je svaka intervencija i svaki novi element u priči iz njihove perspektive često prepoznat kao neprihvatljiv, kao "divlje tkivo", dok mlada publika originalne priče i likove često vidi kao pre naivne i/ili im prosto nedostaje akcije. Zbog toga se događa da neki se neki junaci i priče potpuno transformiraju i tako zauvijek umru u očima starih obožavatelja - kao što je to slučaj sa Supermanom u Men of Steel (2013). Upravo zbog tog filma neki od nas neće pogledati niti jedan novi film o Supermanu, ili će pak dobro razmisliti. Imali smo problema čak i sa Star Wars sagom, jer smo epizode I, II i III pogledali, ali smo ih očekivali s puno manje nestrpljenja i puno toga smo im zamjerili. Da u pomenutim filmovima nije igrala talentirana Natalie Portman prema kojoj gajimo ogromne simpatije, naše interesovanje za njih bi bilo daleko manje. Jasno je i neupitno je da je George Lucas beskrajno zaljubljen u svoje životno djelo. Ali ako zakopamo malo dublje i potrudimo se staviti objektivnost ispred obožavateljske zanesenosti, u cijeloj sagi možemo pronaći određene rupe zbog kojih postaje jasno da cijelu Star Wars sagu nije unaprijed smislio, već je ponekad ne dovoljno detaljno razmišljao "uz put". Upravo zbog svih obiteljskih veza i začkoljica volimo se našaliti kako je ovo najpoznatija sapunica ikad.

No, vratimo se mi na VII nastavak naše "Zvijezadne Dinastije". Ako je stavimo u kontekst svih drugih epizoda, ne je možemo staviti u rang epizoda IV, V i VI. Iako epizoda VII ima naše najdraže likove, ipak nam nedostaje najpoznatiji zlikovac svih vremena, kojeg će bez svake sumnje biti teško, ako ne i nemoguće zasjeniti. Kostimografija i scenografija su svakako vrijedni svake pohvale, jer uvjerljivo održavaju atmosferu prva tri filma. A kad smo kod dragih likova, postoji još jedan lik koji nam beskrajno nedostaje. Pretpostavljate - Yoda naj nam draži. Kao što znate, mi smo veliki zaljubljenici u lutkarstvo, te nam je i Yoda bio puno draži u epizodama IV, V i VI. Ako se sjećate, tu je on, kao i Ewoksi - bio lutka. U ovom nastavku bili sretni da smo vidjeli sličnih lutki, ali nećemo dati prevelik minus filmu zbog toga.

U epizodi VII, ukoliko ste pogledali i još uvijek se sjećate starih nastavaka, vidjet ćete dosta recikliranih i već viđenih kultnih scena. Kad budete gledali, prepoznat ćete ih odmah. To nije nešto što zamjeramo ovom filmu, baš dapače - to je razlog zbog kog ćemo film rado pogledati još jednom. A svakako ćemo pogledati i nastavak.

A ukoliko ste već pogledali film, u komentarima svakako podijelite svoje mišljenje s nama.

Izdvajamo:
Najnovije vijesti: